zondag 17 mei 2015

BEST OF 2014


 


We zitten alweer in de 5e maand van 2015. Daar denk je misschien niet zo snel aan en daarom is het soms wel eens goed om terug te kijken op voorgaande jaren. Wat heb ik allemaal bereikt? Positieve energie & gedachtes. Het jaar 2014 was voor mij het jaar van het halen van mijn dipoma & het beginnen op de universiteit, veel verandering dus, maar als ik terugkijk ben ik erg tevreden met wat ik behaald heb! Lees verder om mijn highlights van 2014 zien!



❋ BACHILLERATO DIPLOMA GEHAALD
Zoals ik al eerder op mijn blog heb geschreven, ben ik toen wij verhuisd zijn op een Spaanse middelbare school begonnen. De 2 jaar resterende atheneumjaren die ik nog moest werden 'ingeruild' voor een opleiding in Spanje, genaamd Bachillerato.Ik begon mijn avontuur in Spanje. Deze 'opleiding' duurde 2 jaar & die heb ik dan ook gelukkig in één keer behaald. In mei kreeg ik te horen dat ik geslaagd was & had ik mijn uitreiking. First chapter survived!!



❋ INGLES NIVEL AVANZADO DIPLOMA GEHAALD
Voor de mensen die wel eens op vakantie gaan in Spanje of misschien zelfs hier wonen, weten dat het niveau engels van de meeste Spanjaarden niet echt hoog is. Engels, een wereldtaal, je zou verwachten dat iedereen wel een basic niveau heeft maar neehoor verwacht maar niet te veel. Vraag gerust in het Engels aan een Spanjaard de weg naar de supermarkt & ze zullen waarschijnlijk lachen, knikken & doen alsof ze je snappen haha! 

Door het lagere engelse niveau begon ook mijn engels minder te worden. De lessen engels op school waren simpel, vergelijk het met het engelse niveau van de brugklas of 2e klas. Daarom besloot ik het Engels B2 diploma te halen, wat hier erg goed van pas kan komen om later werk te zoeken. Na een dag mondelijke en schriftelijke examens te maken hoorde ik dat ik geslaagd was, in the pocket!

❋ SELECTIVIDAD GEHAALD
Oke ik heb mijn diploma gehaald, en nu? Dan ben je er nog niet! Ik wilde naar de universiteit, en om daar heen te mogen moest ik eerst 3 dagen lang examens maken voor verschillende vakken, genaamd Selectividad. Hier rolt vervolgens je gemiddelde cijfer uit & dat cijfer bepaald welke opleidingen je nou wel of niet mag doen!



❋ TOEGELATEN OP DE UNIVERSITEIT VAN MALAGA
Mijn selectividadcijfer kwam binnen, toen begon het proces van het zoeken naar een opleiding. Na niet te lang denken besloot ik de Marketing-opleiding te doen. Ik was toegelaten! Ik wist altijd al wat ik wilde, iets in het toerisme & het gebruik van talen maar naarmate de laatste jaren merkte ik dat mijn interesse ook bij het werk van mijn vader lag. De economische kant op, hoe verkoop ik dingen, hoe haal ik klanten binnen & hoe pak ik dat aan? Bovendien kan iets in toerisme & het gebruik van talen altijd nog op mijn pad komen :)



❋ RIJBEWIJS GEHAALD
Ook hier heb ik al eerder over geschreven, het rijbewijs halen in Spanje. Na een lang half jaar lessen, theorie examens in het engels & een praktijkexamen dat gelukkig goed verliep, haalde ik mijn rijbewijs!




♡ Dat waren de belangrijke stappen van afgelopen jaar waar ik erg tevreden op terug kijk. Hebben jullie evt nog ideeën voor volgende artikelen? Laat dan gerust een reactie achter hieronder of bovenin het menu onder 'IDEAS' :)

Liefs,
Eileen

Like to stay tuned!















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter! ❤

Adsense MAIN